🪶 Як позбутися відволікань під час навчання та швидше виконувати домашні завдання в школі?

👁️ 83

Сідаєш робити домашнє завдання, відкриваєш зошит, читаєш перше речення – і раптом рука сама тягнеться до телефону. Начебто просто глянути час або перевірити одне повідомлення. Але замість хвилини проходить п’ятнадцять, і ти ловиш себе на думці, що скролиш стрічку, хоча взагалі не планував цього робити. Знову повертаєшся до підручника, намагаєшся зосередитися – і знову телефон. Вібрація, сповіщення, або просто думка “а раптом щось цікаве написали”. І так по колу. Домашка, яка мала зайняти годину, розтягується на три, і половину часу проводиш не за навчанням, а в телефоні.

Створи зону без відволікань

Найпростіший і найефективніший спосіб не відволікатися на телефон – просто прибрати його з поля зору та вимкнути всі сповіщення на час виконання домашнього завдання. Звучить очевидно, але більшість цього не роблять. Телефон лежить на столі екраном вгору, і кожне сповіщення миттєво привертає увагу. Навіть якщо не розблоковуєш екран, сам факт, що телефон поруч, забирає частину концентрації. Мозок постійно в напрузі, чекає наступного повідомлення. Тому перше правило: коли садишся за домашку, поклади телефон в іншу кімнату.

Метод “помідора” – твій помічник

Є техніка, яка допомагає тисячам людей зосереджуватися – метод помідора. Працює просто: ставиш таймер на 25 хвилин і ці 25 хвилин займаєшся тільки навчанням. Нічого іншого. Ні телефону, ні перекусів, ні “швидко подивлюся одне відео”; в цей час робиш тільки домашку. Після 25 хвилин – п’ять хвилин перерви, під час котрої можна робити що завгодно, навіть полізти в телефон. Потім знову 25 хвилин роботи. Такий підхід допомагає не гаяти часу та, з іншого боку, не перевантажувати мозок.

Готові відповіді, до речі, теж допомагають працювати в такому режимі. Якщо застряг на завданні і не знаєш, як розв’язати, замість того, щоб сидіти годину і мучитися, можна швидко глянути приклад у довіднику, зрозуміти логіку і рухатися далі. Такі збірки, як гдз алгебра 7 клас Істер, економлять час і зберігають концентрацію. Бо коли довго не виходить завдання, мозок втомлюється, і тоді точно потягнеться до телефону як до способу втекти від фрустрації. А коли є під рукою інструменти, які допомагають розібратися швидко, навчання стає менш виснажливим.

Насправді, проблема полягає зовсім не в телефоні, а в тому, як ми його використовуємо. Коли даєш телефону контролювати свою увагу, навчання перетворюється на нескінченну боротьбу з відволіканнями. Але коли вибудовуєш систему – прибираєш телефон далі, вимикаєш сповіщення, працюєш відрізками по 25 хвилин, винагороджуєш себе після виконання завдань, то все стає керованим. Готові відповіді, різноманітні довідники та онлайн-ресурси теж є частиною цієї системи. Вони допомагають не застрягати на одному завданні надовго, економити час і зберігати концентрацію. Навчання не має бути боротьбою з собою. Воно може бути ефективним і навіть приємним, якщо підійти до нього розумно. А телефон завжди почекає – він нікуди не дінеться.

Сподобалось читати? Постав свою оцінку 🥰
Кількість оцінок: 1 📊 Середній рейтинг: 5